The evolution of curriculum for postgraduate studies in GIS at the Warsaw University of Technology
Abstract
Besides the reflections on the current role of post-graduate studies, this paper presents a brief characteristics and discusses relevant stages of the evolution of curriculum for postgraduate studies for spatial information systems at the Faculty of Geodesy and Cartography of the Warsaw University of Technology. Selected experiences from more than ten years and continuation of these studies are also discussed. The importance of a proper understanding of the needs is highlighted, as well as the challenges of this kind of studies. Furthermore, the paper emphasizes the need to adapt the methods and the scope of the relevant education for specific groups of postgraduate students, while aiming to provide the best teaching staff, including the use of external experts.
Keywords:
Full Text:
PDF (Polish)References
Białousz S., 2007: Kształcenie w zakresie systemów informacji przestrzennej dla administracji publicznej – potrzeby, stan i rozwój. Roczniki Geomatyki t. 5, z. 6: 9-22, PTIP, Warszawa.
Białousz S., 2005: Stan obecny i koncepcja kształcenia w zakresie systemów informacji przestrzennej. Ekspertyza dla GUGiK. Raport niepublikowany, Instytut Fotogrametrii i Kartografii, Politechnika Warszawska.
Marcinkiewicz A., 2012: Kształcenie podyplomowe wobec rynku pracy. E-mentor nr 2 (44), SGH, Warszawa.
Raport, 2011: Akademia GIS – wnioski i perspektywy. Raport sporządzony dla Województwa Śląskiego – Śląskiego Centrum Społeczeństwa Informacyjnego. Towarzystwo Urbanistów Polskich Oddział w Katowicach, http://www.akademiagis.pl/files/AkGIS-PilotazRaport.pdf
Rittel S.J, 2003: Edukacja i rynek. Wzajemne zależności, [W:] Gerlach R. (red.), Edukacja wobec rynku pracy: realia – możliwości – perspektywy. Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz: 43-44.