Kształcenie w zakresie infrastruktury informacji przestrzennej: propozycje zastosowania technik blended learning
Streszczenie
Słowa kluczowe:
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Alammary A., Sheard J., Carbone A., 2014: Blended learning in higher education: Three different design approaches. Australasian Journal of Educational Technology 30(4): 440-454.
Amarowicz J., 2011: Co to jest blended learning? http://www.edulider.pl/edukacja/co-jest-blended-learning
Bailey J., Ellis S., Schneider C., Vander Ark T., 2013: Blended Learning Implementation Guide. Foundation for Excellence in Education, Getting Smart.
Battezzati L., Coulon A., Gray D., Mansouri I., Ryan M., Walker R., 2004: E-learning for teachers and trainers. Innovative practices, skills and competences. CEDEFOP, Greece.
Blendspace, 2015: https://www.blendspace.com/lessons/F3ahDE27yTaOrw/collection-of-materials-for-blended-flipped-learning (dostęp 15.04.2015).
Bregt A., Stuiver J., 2009: Standards & Education. CEN/TC 287 24th Plenary Meeting, Madrid.
Chojka A., Pachelski, W., Parzyński Z., Zwirowicz A., 2009: Kształcenie w zakresie budowy infrastruktur informacji przestrzennej: propozycje programowe. Roczniki Geomatyki t. 7, z. 3:103-116, PTIP, Warszawa.
DreamBox Learning, 2015: http://www.dreambox.com/blog/6-models-blended-learning
Handbook of blended learning: Global Perspectives, local designs. San Francisco, CA: Pfeiffer Publishing.
Graham Ch.R., 2004: Blended Learning Systems: definition, current trends, and future directions. [In:] Bonk C.J. & Graham C.R. (Eds.). (in press).
Graham C.R., Allen S., Ure D., 2003: Blended learning environments: A review of the research literature. Unpublished manuscript, Provo, UT.
Graham Ch.R., Woodfield W., Harrison J.B., 2013: A framework for institutional adoption and implementation of blended learning in higher education. Internet and Higher Education vol. 18: 4-14, Elsevier Science Inc., New York, USA.
Moczadło R., 2010: Methopedia – społeczność ekspertów blended learning, [W:] E-learning w szkolnictwie wyższym – potencjał i wykorzystanie, Warszawa.
Szablowska-Midor A., 2009: Skuteczność e-learnigu w geoinformatyce – badanie opinii studentów. [W:] Dąbrowski M., Zając M., E-edukacja – analiza dokonań i perspektyw rozwoju: 159-165, ISBN 978-83-927446-5-8, Fundacja Promocji Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa.
The ASTD eLearning Hanbook, 2015: http://books.mcgraw-hill.com/authors/rossett/bl.htm (dostęp 20.06.2015).
Zwirowicz-Rutkowska A., Chojka A., 2015: A concept of using blended learning techniques in the course of spatial data infrastructure at the University of Warmia and Mazury, Poland. EDULEARN15 Proceedings, ISBN: 978-84-606-8243-1.